More 55
Tvrtka:MORE BRODOVI d.d., Dugopolje
Website: www.more-boats.hr
Prvi model novog hrvatskog proizvođača namijenjen monoflotnom čarteru.
Potreba za monoflotama većih jedrilica pružila je našim ljudima koji znaju sagraditi brod šansu da se umjesto kupnje nekog od postojećih modela organizira proizvodnja.
Osnovne tehničke karakteristike
Duljina preko svega | 16,70 m |
Duljina vodene linije | 14,90 m |
Širina | 5,00 m |
Gaz | 2,70/2,40 m |
Istisnina/balast | 15.300/5.900 kg |
Motor
More 55 pogonjeno je Yanmarom 4JH80 sa sail drivom SD 60 ili Yanmarom 4JH4-HTE 110 KS sa KMH4A osovinskim vodom.
Više o jahti
Najnoviji hrvatski projekt tvrtke More brodovi zaslužuje pažnju jer je riječ o pravom poduzetničkom i inženjerskom pothvatu, posebno u našim okolnostima. Navela i Yanmar od samog su početka sudjelovali u njemu. Kupci Mora 55 mogu izbrati da li žele standardno opremljen brod Yanmarom 4JH80 sa sail drivom SD 60 ili hoće doplatiti za Yanmar 4J4-HTE 110 KS sa KMH4A osovinskim vodom. Kako su nam kazali u More brodovima za Yanmar su se odlučili jer se pokazao iznimno kvalitetnim i štedljivim motorom, osobito kad je riječ o održavanju u čarteru. Buđet njegovog održavanja je vrlo prihvatljiv a kad se šeće s destinacije na destinaciju dovoljno je sa sobom imati kit najnužnijih dije
More 55 je spoj vrhunskog iskustva, od Mauricia Cossuttia jednog od najboljih projektanata kad se radi o ORC klasnim regatjerima, preko projekt managera Milana Mandića te hrvatskih inžinjera, prvenstveno Lea Čurlina, koji već imaju veliko iskustvo i primjenili su ga na ovaj projekt. Maurizio Cossutti dobio je zadatak pomiriti koncept regatnog krstaša sa udobnošću potrebnoj za čarter brod i u tomu je već na prvi pogled uspio. Osim toga, postigao je i ono nešto za što Talijani imaju osobitog dara a to je da brod krasno izgleda. Linije su mu moderne, okomite, niske kabine koja se elegantno i lagano uzdiže put kokpita i niže, široke i otvorene krme. Zadatak na koji je More 55 trebalo posebno odgovoriti je prostranost koja je potrebna i na regatama u kokpitu i na palubi općenito a isto tako i udoban smještaj za deset, sa skiperim i jedanaest članova posade bez obzira da li regatavaju ili opušteno plove dok su u čarteru. To je značilo da i u potpalublju treba biti do pet kabina, čim udobnijih, minimalno tri kupaonice i da salon bude dovoljno veliki da čitava posada može u njemu udobno boraviti, da se može kuhati i jesti. Pored toga brod mora imati veliki gavon za jedrilje ili dodatnu skipersku kabinu. More 55 u svemu je tomu uspjelo. Da bi ovakva jedrilica i nakon desetak godina eksploatacije i barem dvijesto do dvijesto pedeset tjedana uporabe ostala živa i zdrava valja je i solidno sagraditi i upotrijebiti kvalitetne materijale. More 55 građeno je metodom vakumske infuzije vinilestera što je danas standard u gradnji modernih jahti.